Zagospodarowanie terenu firmowego – jak Cię widzą tak Cię piszą.

Pięknie zagospodarowany front budynku, a szczególnie tereny zielone przed firmą lub sklepem świadczą o organizacji jako rzetelnej i profesjonalnej. Chociaż może to być złudne wrażenie, nasze rodzime przysłowie „jak Cię widzą tak Cię piszą” oddaje w zupełności sens dobrej organizacji terenu przed firmą. Jeszcze większego znaczenia zasada ta nabiera w odniesieniu do obiektów świadczących usługi hotelarskie, gastronomiczne, SPA czy nawet agroturystyczne, gdzie jednym z głównych powodów dla których klient wybierze nasz obiekt jest to jak mu się „zaprezentuje”. Zadbany, dobrze zorganizowany ogródek lokalu gastronomicznego, park spacerowy hotelu czy podwórko gospodarskie jakie zaprezentowane zostanie na stronach internetowych organizacji może sprowokować decyzję o rezerwacji.

Zagospodarowanie terenu przyległego firmie najlepiej zaplanować na etapie przygotowywania inwestycji – najłatwiej wtedy o zapewnienie miejsca „na wszystko”. Należy pamiętać, że w dzisiejszych czasach kiedy utrzymywany jest wysoki poziom jakości produktów i usług to inne czynniki mogą mieć decydujący wpływ na wybór  klientów. Planując wygodny parking, dostępne wejście, nasadzenia czy piękny szyld nie zapominajmy o rozplanowaniu przestrzeni tak, aby całość była spójna i stylistycznie dopasowana. Nie zawsze gust inwestora pokrywa się z aktualnymi trendami i oczekiwaniami klientów. Zdarzyć się może, że złote lwy strzegące wejścia go ogrodu i freski na ścianach nowoczesnego lokalu niekoniecznie będą zachęcające dla klienta, choć właściciel jest nimi zachwycony. Warto zwrócić się w tej sprawie do doświadczonego wykonawcy i powierzyć mu to niełatwe zadanie.

Nie jest sprawą straconą jeśli zagospodarowanie terenu zostanie przygotowane w późniejszym etapie niż projektowanie lokalu. Choć w tym przypadku sprawa okazać się może jeszcze trudniejsza. Kiedy nie ma już możliwości uwzględnienia wszystkich elementów w sposób idealny, trzeba pozostałą do dyspozycji przestrzeń doskonale wykorzystać. Tu zdecydowanie przyda się profesjonalna pomoc doświadczonego wykonawcy, który we współpracy z projektantem może przygotować projekt wg wytycznych klienta dostosowując go do wymagań i warunków w terenie.

W każdym z tych przypadków warto skorzystać z pomocy wykonawcy i projektanta ze względu na możliwość zapoznania się z wizualizacjami przygotowanymi indywidualnie do każdej inwestycji. Wykonawca pomoże też w doborze odpowiednich materiałów dobierając je do preferencji użytkownika i wymaganych parametrów. Ważnym czynnikiem może też się okazać nadzór inżyniera budownictwa, który dopilnuje aby zastosowane rozwiązania i materiały spełniały wymogi przepisów prawa budowlanego. Opiekę taką gwarantuje skorzystanie z usług profesjonalnej firmy, która pomoże przy realizacji zagospodarowania.

Pierwsze wrażenie jest bardzo ważne. Już przed wejściem do firmy czy hotelu a nawet do sklepu budujemy chęć lub niechęć. Podejrzliwość lub zaufanie. Często jest tak, że ładnie wykonany teren przed firmą przyciąga uwagę, a to już pierwszy krok do wzrostu zaufania do tego, czym firma się zajmuje i jak podchodzi do swojej pracy, które przekłada się na sukces.  Zagospodarowanie terenu przy firmie należy traktować jako inwestycję a z pomocą profesjonalnego, doświadczonego wykonawcy można ją przeprowadzić w komfortowy sposób.

Mamy nadzieję, że te porady będą w stanie Wam pomóc, jeśli nie teraz to w przyszłości 🙂